Κεντρική σελίδα Γεράσιμου Χοϊδά | ENGLISH

Γεράσιμος Χοϊδάς

Βιογραφικό Σημείωμα


Πιανίστας-τσεμπαλίστας
Θεωρητικός με ειδίκευση στη μουσική του 17ου και 18ου αι.
Καθηγητής πιάνου και τσεμπάλου στο Ωδείο Kodaly

www.gerasimoshoidas.com

Ο Γεράσιμος-Ανδρέας Χοϊδάς γεννήθηκε το 1972 στην Αθήνα. Από πολύ μικρή ηλικία φάνηκε το ενδιαφέρον του για τη μουσική, ενώ άρχισε μαθήματα πιάνου όταν ήταν 6 ετών. Αποφοίτησε με πολλές διακρίσεις και εμβάθυνε τις μουσικές του γνώσεις παίρνοντας δίπλωμα Αρμονίας, Αντίστιξης και Φούγκας με Άριστα.

Η αγάπη και το ενδιαφέρον του για την Παλαιά Μουσική τον οδήγησε στο Βέλγιο όπου ειδικεύτηκε σε αυτήν και εργάστηκε για πολλά χρόνια. Σπούδασε τσέμπαλο και basso continuo με την Kris Verhelst και εκκλ. Όργανο στην τάξη του Lieven Strobbe στο γνωστό κέντρο της παλαιάς μουσικής Lemmensinstituut στη Λουβαίν. Αποφοίτησε με διάκριση αποσπώντας τον τίτλο “Master in music”.

Κατόπιν εντάχθηκε στην τάξη Ιστορικών οργάνων της Βασιλικής Μουσικής Ακαδημίας της Αμβέρσας αποσπώντας ως μοναδικός επιτυχών την υποτροφία της Φλαμανδικής κυβέρνησης όπου με δασκάλους τους Anne Galowich, Jos van Immerseel, Miklos Spanyi και Jan Willem Janssen εξειδικεύθηκε στην ερμηνεία σε αυθεντικά ιστορικά πληκτροφόρα όργανα. Απέσπασε με διάκριση τον Ανώτατο Τίτλο Σπουδών στην ερμηνεία του τσεμπάλου (Specialisation). Ασχολήθηκε επίσης με τη διεύθυνση.

Εμφανίζεται σε Ελλάδα, Βέλγιο και άλλες ευρωπαϊκές χώρες ως πιανίστας και τσεμπαλίστας. Οι συναυλίες του στην Αθήνα έχουν κάνει αίσθηση αποσπώντας θερμά σχόλια από τον Αθηναϊκό Τύπο. Αποτελεί μόνιμο μέλος του συνόλου μπαρόκ μουσικής Amalia Ensemble (Βέλγιο) ενώ έχει συνεργαστεί με μαέστρους όπως ο Jos van Immerseel, Erik van Nevel κ.α. Με το σύνολο Amalia Ensemble, ως σολίστ αλλά και εντεταγμένος σε άλλα σύνολα έχει λάβει μέρος σε πολυάριθμες παραγωγές ρεσιτάλ, κονσέρτων, όπερας και μουσικής δωματίου.

Η επαφή με τα αυθεντικά ιστορικά όργανα και τον καινούριο ηχητικό κόσμο που αποκαλύπτουν γοήτευσε το Γ. Α. Χοϊδά. Δίνει ιδιαίτερη σημασία στο να παίζει κανείς σε ιστορικά όργανα ή σε πολύ καλής ποιότητας αντίγραφα, προκειμένου να προσφέρει στο κοινό μια έγκυρη ερμηνεία, όσο πιο κοντά γίνεται στο «ηχητικό ιδεώδες» του κάθε συνθέτη. Ο ίδιος είναι ιδιοκτήτης τσεμπάλου τύπου Michael Mietke , ρεπλίκα κατασκευής William Jurgenson, ενώ έχει παραγγείλει κόπια Christan Vater, γερμανικού τσεμπάλου του 18ου αι. στον κορυφαίο Ιταλό κατασκευαστή Andrea Restelli.

Ο Γεράσιμος-Ανδρέας Χοϊδάς εργάστηκε σε γνωστά ωδεία της Αθήνας ως καθηγητής πιάνου και μουσικής δωματίου. Στο Βέλγιο εργάστηκε στο International School of Brussels (I.S.B.), στην Μουσική Ακαδημία του Schilde ως καθηγητής πιάνου και στο Δημοτικό Ωδείο του Schiplaken όπου κατείχε τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή. Από το Σεπτέμβριο του 2005 διδάσκει πιάνο και τσέμπαλο στο ωδείο ΚΟΝΤΑΛΥ.


Ο Αθηναϊκός τύπος για το Γ. Α. Χοϊδά

«...η εστίαση των αναγνώσεών τους κυμάνθηκε ανάμεσα στις καθαρά αρχιτεκτονικές αρετές και στις λεπτές υφολογικές αναφορές της μουσικής του Κάντορα της Λειψίας.

» ... ο πιο διάφανος ήχος του τσέμπαλου και οι τεχνικές δεξιότητες του Χοϊδά (σωστός, έλλογος χειρισμός του βάρους του ήχου, διαφάνεια στην άρθρωση, αίσθηση του ρυθμού) πρόβαλαν ιδιαίτερα την αυστηρή καλλιγραφία και τη χορευτική κομψότητα των πιο στιλιστικών μερών. Η μέχρις αδιαχωρήτου αθρόα προσέλευση ακροατών έδειξε ότι το τολμηρό εγχείρημα -δεν αποτολμά κανείς εύκολα την πλήρη παρουσίαση ενός τέτοιου κύκλου!- είχε απροσδόκητα πολλούς παραλήπτες!»

Εφημερίδα Ελευθεροτυπία, Απρίλιος 2005 για την παρουσίαση του έργου «Η τέχνη της Φούγκας’» από τον Γ. Α. Χοϊδά και το βέλγο οργανίστα Joris Lejeune.

«...οι δύο μουσικοί έπαιξαν σε αντίγραφα παλαιών οργάνων εντρυφώντας στην ανάδειξη των ηχοχρωματικών και φραστικών γλυκασμών κάθε παρτιτούρας με την ηδονοθηρική άνεση του ειδήμονα. Ικανότατοι σολίστες και γνώστες του ρεπερτορίου, «έδεσαν» σε άψογη ισορροπία μεταξύ τους και διαφοροποίησαν το παίξιμό τους κατά τις λεπτές υφολογικές διαφορές κάθε σύνθεσης: αυστηροί, κομψοί με χορευτική χάρη στον Φρ. Κουπρέν (Βερσαλλίες), πιο μελωδικοί, με ρευστή, καμπυλόγραμμη φραστική στον Πλάτι (Βενετία, Βίρτσμπουργκ), με διακριτική έμφαση στο μηχανιστικό ρυθμικό υπόβαθρο στον Χέντελ (Λονδίνο), σαφώς αιχμηρότεροι και πιο δυναμικοί στον Κ.Φ.Ε. Μπαχ (Βερολίνο). Τέλος, στην σύντομη σονάτα για τσέμπαλο του Αρν (Λονδίνο) είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε και πάλι το ρυθμικά ασφαλές παίξιμο και την καλαίσθητα πλασμένη φραστική του Χοϊδά.»

Εφημερίδα Ελευθεροτυπία, Μάιος 2005 για τη συναυλία μουσικής δωματίου με τους M. Torsiglieri-μπαρόκ φλάουτο τραβέρσο και Γ. Α. Χοϊδά-τσέμπαλο

Κεντρική σελίδα Γεράσιμου Χοϊδά | ENGLISH





Designed by TemplatesBox